Gevoel

 

Je gevoel is je graadmeter en naar buiten toe ook je belangenbehartiger.

Er is niets mis met je gevoel, het is je basis en deze kun je steviger maken. Ik heb veel onderzocht en werkelijkheid is dat wat werkt, dus hier wat werkelijk werkende:

Handvatten om beter bij je eigen gevoel te blijven

Voor meer ik-kracht, eet meer biologische groenten die veel fosfor bevatten. Bij voorbeeld: andijvie, broccoli, (winter)postelein, spinazie, wijnblad en kousenband. Eet er eiwitten bij voor de vertering.
Neem daarom wat minder grote hoeveelheden en verdeel je voeding iets meer over de dag, want dan verteer je makkelijker wat er allemaal binnenkomt en zo krijgt je wat meer rust.

Maar wat is van jou en wat is van een ander? Veel van mijn klanten hebben baat bij een heel sterk aardende home-hanger. Reactie van klanten: ‘Voelt heerlijk, deze krijg je niet meer terug’ en ‘Ik voel mij weer mijzelf.’

Geef dat wat geen waarde heeft geen waarde

Hou daardoor meer van jezelf en geef jezelf een waarde. Dus zorg gezond voor jezelf en niet ten koste van jezelf.

Al met al draagt je lichaam je tot je laatste snik en blijft altijd bij je. Het vraagt om van te worden gehouden. Hou je aandacht op je lichaam/ basale lichaamsfuncties zoals het knipperen van je ogen of ademhaling. Voel je voeten.

Zijn er situaties waarin je je niet thuis voelt, beperk deze dan. Doe iets waar je je fijn bij voelt en kunt opladen op een fijne manier; bij voorbeeld de natuur in gaan of iets creatiefs doen.

Hoe fijn voelt fijn-gevoelig?

Gevoelig genoeg niet altijd even fijn. Je hersenen en zintuigen verwerken meer dan gemiddeld indrukken en prikkels.

Bovendien zijn meer hersendelen tegelijk actief. Dat is onlangs bewezen op hersenscans gemaakt door de universiteit van Leuven bij HSP-ers.

Hoewel je een snelle denker kunt zijn, heb je meer tijd nodig om al die indrukken te verwerken. Meestal is veel van wat je voelt niet van eens van jou. Dit krijg je wel steeds sneller door. Fijne info en drie tests vind je op https://hsperson.com/test/highly-sensitive-test

Balans in je belasting en je belastbaarheid

Dat wordt ook de je belevingswereld en je verbrandingswaarde genoemd. Het wegschrijven van je beelden en je vertering zijn gekoppeld.

Kom meer tot jezelf. Wordt toeschouwer.

Je hypofyse regelt terugkoppelingen. De stip naast mijn duim is het hypofyse-reflexpunt: gevoelMasseer dit punt dagelijks. Of verwarm dit punt (’s morgens) met een moxa-stick. Hou de stick heel even onder het aangegeven punt en dan er vanaf. Breng de stick in een verticale lus er naartoe. Doe dit zeven keer per hand. Hiermee bepaal je beter wat van jou is en wat van een ander. Aardiger voor jezelf duidelijker voor iedereen. Veel van deze tips zijn van H.P. van Riel. Zo blijf je beter bij jezelf.

gevoelVoel maar of dit klopt voor je

Meer info over stress op de stress-pagina. Lees de recensies bij middelen zoals de home-hanger waardoor je makkelijker geaard blijft en meer in je eigen energie.

Dagelijks dermale magnesium regelt vrijwel je gehele stofwisseling en is goed voor je zenuwstelsel, reguleert zeshonderd verschillende lichaamsprocessen en is bovendien een natuurlijke rustgever.