Gevoel

 

Je gevoel is je graadmeter en naar buiten toe ook je belangenbehartiger.

Er is niets mis met je gevoel, het is je basis en deze kun je steviger maken. Ik heb veel onderzocht en werkelijkheid is dat wat werkt, dus hier wat werkelijk werkende:

Handvatten om beter bij je eigen gevoel te blijven

Voor meer ik-kracht, eet meer biologische groenten die veel fosfor bevatten. Bij voorbeeld: andijvie, broccoli, (winter)postelein, spinazie, wijnblad en kousenband. Eet er eiwitten bij voor de vertering.
Neem daarom wat minder grote hoeveelheden en verdeel je voeding iets meer over de dag, want dan verteer je makkelijker wat er allemaal binnenkomt en zo krijgt je wat meer rust.

Geef dat wat geen waarde heeft geen waarde

Hou daardoor meer van jezelf en geef jezelf een waarde. Dus zorg gezond voor jezelf en niet ten koste van jezelf.

Al met al draagt je lichaam je tot je laatste ademhaling. Het blijft altijd bij je. Én het vraagt om van te worden gehouden. Hou je aandacht op je lichaam/ basale lichaamsfuncties zoals het knipperen van je ogen of ademhaling. Voel je voeten.

Zijn er situaties waarin je je niet thuis voelt, beperk deze dan. Doe iets waar je je fijn bij voelt. En waar je kunt opladen op een fijne manier. Doe dit door bv de natuur in te gaan of doe iets creatiefs.

Hoe fijn voelt fijn-gevoelig?

Gevoelig genoeg niet altijd fijn. Je hersenen en zintuigen verwerken meer dan gemiddeld indrukken en prikkels.

Bovendien zijn meer hersendelen tegelijk actief. Dat is bewezen op hersenscans gemaakt door de universiteit van Leuven bij HSP-ers.

Hoewel je een snelle denker kunt zijn, heb je meer tijd nodig om al die indrukken te verwerken. Meestal is veel van wat je voelt niet van eens van jou. Dit krijg je wel steeds sneller door. Fijne info en 3 tests vind je op https://hsperson.com/test/highly-sensitive-test

Balans in je belasting en je belastbaarheid

Dat wordt ook de je belevingswereld en je verbrandingswaarde genoemd. Het wegschrijven van je beelden en je vertering zijn gekoppeld.

Kom meer tot jezelf. Wordt toeschouwer.

Je hypofyse regelt terugkoppelingen. De stip naast mijn duim is het hypofyse-reflexpunt: gevoelMasseer dit punt dagelijks. Hiermee bepaal je beter wat van jou is en wat van een ander. Wees aardiger voor jezelf en daardoor ook duidelijker voor iedereen. Zo blijf je beter bij jezelf.

Begrenzer

Veel van mijn klanten hebben baat bij een sterk aardende home-hanger. Daarvan heb ik er honderden van verkocht.

Reacties van klanten

‘Voelt heerlijk, deze krijg je niet meer terug!’

‘Ik voel mij weer mijzelf.’

gevoelVoel maar of dit klopt

Meer info over stress op de stress-pagina. Lees de recensies bij middelen zoals de home-hanger waardoor je makkelijker geaard blijft en meer in je eigen energie.

Dagelijks dermale magnesium regelt vrijwel je gehele stofwisseling en is goed voor je zenuwstelsel, reguleert 600 verschillende lichaamsprocessen en is bovendien een natuurlijke rustgever.